سخن مدیر مسئول

Dec 1, 2019 | مدیریت

خوانندگان گرامی فردا،

خوشحالیم که با نشر (بیست و پنجمین شماره) دور دوم مجلهٔ انترنتی فردا، در خدمت شما قرار داریم.

از ابتدای امر بر این هدف بوده ایم که مجلهٔ فردا به معرفی و بایگانی آثار خوب شاعران، نویسندگان و دست اندرکاران ادبیات بپردازد. با علم به این که در دوران سلطهٔ رسانه‌های مختلف اجتماعی و غیاب مجله‌های اختصاصی ادبی، پرداختن به چنین امری خالی از دشواری نیست، همیشه به سهمگیری فعالتر اهالی ادبیات امیدوار بوده ایم و هنوز هم این انتظار را داریم.

چرا مجلهٔ ادبی انترنتی در عصر سلطهٔ رسانه‌های اجتماعی؟

امتیاز رسانه های اجتماعی دراین است که به سرعت، پیام آفرینندهٔ کلام را به مخاطب می‌‌رسانند. باز‌نشر چندین بارهٔ یک شعرو یا داستان و نقد خوب، نشانهٔ درستی همین گزاره است. اما با این وجود، عیب بارزرسانه‌های اجتماعی این است که اثر ادبی را به کالایی با تاریخ مصرف بدل می کنند. به طورمثال  برای رجوع به یک اثر منتشر شده در رسانه های اجتماعی، شخص جوینده ملزم به ردیابی تاریخ نشر اثر است تا بتواند به آن (به طور نمونه بر دیوارفیسبوک صاحب اثر ادبی) دست بیابد. بنابر این،همان قدر که رسانه های اجتماعی برای جلب توجه و اثرگزاری -سریع- مؤثرند، در حفظ تعمق دیرپا و تاثیر -ژرف- کم‌سوداند و نه تنها هنرآفرین، بلکه جامعه را به سوی بی نیازی کاذب از قرابت با  کتاب (هم در آفرینش اثر هنری و هم در پذیرش آن) سوق می دهند.

“فردا” مجلهٔ انترنتی است که بدون پشتوانهٔ مالی و صرفا با کوشش داوطلبانه چند فرد علاقمند به ادبیات منتشر می شود که تلاش می کنند برای این بی نیازی کاذب، نه تنها پاسخ هایی گزینه‌ای فراهم کنند بلکه با بایگانی آثار ارزشمند هنری وادبی، دست یابی به آنها را نیزآسان نمایند.

در اینجا از خوانندگان گرامی و دست اندرکاران عزیز ادبیات دعوت می کنیم که در تعاملی فرهنگی به بحث و فحص، تحلیل و نقد تخصصی مسائل حاد ادبی، از جمله مطالبی که در “فردا” منتشر می‌شوند، بپردازند و با تحلیل کار همکاران شان افقی به مراتب  گسترده‌تر و زیباتردر برابر دید خوانندگان و علاقمندان باز کنند.

با ارادت

مدیر مسئول مجلۀ “فردا”

يتطلب الانغماس في الثقافة العربية استكشاف جوانبها المتعددة. تقدم منصة الويب الفريدة رحلة رائعة من خلال الفئات سكس يمني تعكس مقاطع الفيديو والصور الموجودة على هذا الموقع موضوعات مشتركة في الشعر العربي ، بما في ذلك الجنس والعواطف الإنسانية والأعراف الاجتماعية. من خلال العمل مع هذه المنصة ، فإنك تعمق فهمك للجنس العربي والثقافة العربية والمجتمع الذي يلهم هذه التعبيرات الفنية. سواء كنت عالما أو مبتدئا ، يقدم هذا المورد نظرة جديدة على الجنس العربي الديناميكي.

سخن مدیر مسئول

سخن مدیر مسئول

کلوب فرهنگی هنری فردا در سویدن جشنواره ادبی (اکرم عثمان)،  ویژه داستان کوتاه دوم ماه می سال 2021...

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *