ســــيد طيـب جــــواد

 

سيد طيب جواد در قندهار به دنيا آمده است، در مکتب استقلال کابل، فاکولته حقوق پوهنتون کابل، يونورستی  Wilhelms در جرمنی، يونورستی C.W.Post در لانگ آيلند نيويارک تحصيل کرده است. در اوايل سال 1980 از افغانستان بيرون شده است. شش سال در آلمان زيسته است و بيشتر از يک دهه است که مقيم سانفرانسکو است. سيد طيب جواد به زبان های قرانسوی، آلمانی و انگليسی مسلط است و آثار زيادی از او در گستره سياست، ادب، حقوق و تصوف در آمريکا، اروپا، پاکستان و ايران نشر شده است. تحليل ها  و  سخنرانی های او که مسايل سياسی افغانستان و منطقه را با روش خاص با نثر پاکيزه و شيوا و به شيوه مستند و مستدل می شگافد از طريق مجله ها، روزنامه ها، تلويزيون ها و راديو های محلی و بين المللی چون بی بی سی و صدای امريکا نشر و در ميان علاقمندان مسايل افغانستان در سراسر جهان علاقمندان فراوان دارد.

شرح حال سيد طيب جواد در شماری از کتاب های حال رجال جهان چون کتاب های « حال رجال جهان» Who is Who چاپ نيوجرسی امريکا،Dictionary of International Biography  چاپ انگلستان   و             Who is who in California آمده است.

سيد طيب جواد عضو جامعه بين المللی حقوق بشر و چندين سازمان ديگر به شمول عفو بين المللی است.

September 2001
 


آقای سيد طيب جواد در دسامبر سال 2001 با پروسهء بازسازی افغانستان همگام گشت  و فعلاً، در کابل،  به حيث آمر کارمندان دفتر رئيس دولت انتقالی افغانستان، ايفای وظيفه می نمايد.
Feb.2003

 

صفحهء گذشته