© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

مامون رشید اسحاق

 

 من منحیث یک هنرمند جوان بخود حق نمیدهم تا درباره هنر آن شخصیت بزرگ هنری سخن گویم.

هنرمند شدن بدون رهنمایی استاد، آهنگ ساز وتصنیف ساز، دشوار است.

با وی در سال 2003 معرفت حاصل کردم واز لطف ومحبتش برخوردار شدم.  تا حال هفت تا هشت کمپوز برایم ساخته است. سی دی اول من بنام "جزیره گل " آهنگ نازنین یار من شعر رهی معیری و نقل وشکر خیلی محبوبیت پیدا کرد. در سی دی دوم آهنگ" صنم ای" از ساخته قاسمی صاحب میباشد و درسی دی جدیدم سه اهنگ از قاسمی صاحب است. نواختن اورا در آرمونیه وکیبورد خیلی دوست دارم.

چیزیکه وی را در آهنگسازی از دیگران ممتازساخته است این است که اوهمیشه کوشیده است تا بهترین آهنگهایش را برای هنرمندان بدهد.  برخلاف، دیگران نود ونه فیصد آهنگهای خوب شان را خود شان میخوانندکه در این سخاوت دیگران با وحید جان قاسمی خیلی فاصله دارند.

یکبار در شهر تورنتو برای کنسرت رفته بودم. در آنجا بزرگواری اورا در واقعیت دیدم.  درکنسرت تشریف آورد، درعقب ستیژ آمد وبرایم فوق العاده روحیه داد.، آنقدر تشویقم نمود که اصلاًٌ باور نکردنی نبود.

درسال 2008 میلادی نزد آقای قاسمی رفتم تا چند آهنگ برایم بدهد. اوآهنگهای را که مطابق قدرت آواز وحنجره جوانان نباشد برای شان نمیدهد. زیرا جوانان مثل من که در خارج ازافغانستان بزرگ شدده اند و خواندن آهنگ با اشعار شاعران بزرگ برای شان خیلی سخت است. ما جوانان که در خارج بزرگ شده ایم خواندن ونوشتن زبان مادری را بلد نیستیم ودری ادبی صحبت کرده نمیتوانم.  ولی آرزو داریم تا در اجتماع افغانی سر بلند نماییم.  روی این منظور خواندن اشعارعامیانه برای ما آسان و قابل درک است . بخصوص برای من که درسن پنج سالگی به امریکا آمده ام و بزرگ شده ام سرودن اشعار بیدل ، فانی، مولانا، سعدی و حافظ خیلی ثقیل است. از جانب دیگر موسیقی پاپ در تمام دنیا مثل ایران هند وتمام مملکتها روی شعر های که درک ان برای جوانان و اجتماع آسان است ساخته میشود.

در اخیر برای تمام آهنگسازان کشورعزیزم طول عمر تمنا دارم و سالروز تولد آقای قاسمی را از ته دل تبریک میگویم.


 

    

«»«»«»«»«»«»

 

 

 

 


 

ادبی ـ هنری

 

صفحهء اول