© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

خانم رجنی کمار بهسین

 

زمانیکه بنده برنامه های زبان اردو را در رادیو افغانستان تهیه میکردم وحید جان قاسمی در جمع هنرمندان جوان خیلی گل کرده بود. اولین مصاحبه رادیویی را با آقای قاسمی در سال 1357 در استدیوی 48 رادیو افغانستان انجام دادم.

محترم قاسمی در آن هنگام نوجوانی بیش نبود که درجمله هنرمندان بزرگ آن زمان حساب میشد. گرچه از نظرسابقه هنری خیلی جوان بود و نمیشد آنوقت او را بابزرگان فامیلش که هرکدام شخصیت های بزرگ هنرموسیقی بودند مقایسه کرد اما از همان هنگام جوانی هنر خویش را با نوپردازی و دقت کامل به هنردوستانش تقدیم میکرد

در آن روزگار ابتکار مصاحبه با هنرمندان جوان معمول نبود تا هنرمندان جوان از طریق هر برنامه تشویق ومعرفی گردند. بعدا ازنشر مصاحبه وحید جان از طریق برنامه "مصاحبه ها " در بخش نشرات خارجی "زبان اردو" برنامه های مختلف پشتو و دری نیز از آن پدیده جدید کاپی نمودند.

مصاحبه وحید قاسمی با آهنگ جدید شان در آن وقت به زبان اردو ترجمه و نشر گردیدودر بین هموطنان اردو زبان افغانستان خیلی گل کرد و پذیرفته شد. در شخصیت وی سنگینی بیشترو در کار هنری او شگوفایی بهتر ملاحظه میگردد. او هیچگاه هنرش را بخاطر پول و شهرت بازاری نساخته است و در امیختن موسیقی شرقی وغربی هنر و استعداد خاص دارد.

 پنجاهمین سالروز تولدش را به خودش وفامیل گرامی اش تبریک میگویم. بهاران شگوفان تر در پیش رو داشته باشند.

 

    

«»«»«»«»«»«»

 

 

 

 


 

ادبی ـ هنری

 

صفحهء اول