© Farda فـــــردا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

محترم عمر شکیب

 

وحید جان رفیق ایام دیرین جوانی ام میباشد.  بیاد دارم زمانیکه من آرمونیه مینواختم و وحید جان گیتار مینواخت در خانه شان تمرین میکردیم. او دردوستی ها یش نیز صفات نیک دارد. یک انسان خیلی صمیمی وصادق ودر رفاقت شفاف چون آیینه است

من و وحید قاسمی در آرکستر آماتور فعالیت میکردیم که خاطرات بس شیرین به اندازه موی سرم از آن دارم و به اندازه آن عمردراز برایش میخواهم.

آخرین کار هنری من با وحید جان درسال 1358 در کنسرت گویته انیستیتوت درافغانستان بود.

آخرین آهنگ شهید احمد ظاهر " باده ها خالیست خالی" را با همکاری وحید جان یکجا ثبت کردیم که خاطرات خوش آن لحظه ها همین حالا در جلو چشمم جلوه گر است.

روزی یک آهنگ خودم را با گروه شاین ثبت میکردم. وحید جان گفت که بعد از تو من هم یک آهنگ ثبت میکنم. ساعت هشت صبح به استدیوهای رادیو رفتیم و با گروپ شاین نخست من آهنگم را ثبت کردم و بعد از من وحید قاسمی آهنگ "مرو زشهر دیده ام" را که دومین آهنگش و از ساخته های من بود و او آنرا در قالب موسیقی زیبا تنظیم کرده بود (شعر اهنگ ازاستاد رحمت الله اشکباراستاد ادبیات لیسه غازی که فعلا در آسترلیا زندگی دارند بود) ثبت نمود که از سوی مردم بسیار استقبال شد.

او چنان رفیق خوب است که در مساعدت با رفقایش دریغ نمیکند.  تمام آواز خوانان، نوازندگان وهمکاران رادیو تلویزیون ملی ودوستان دوره مکتب وپوهنتونش اورا با این صفت میشناسند.

تغییر زمانه بالای شخصیت وحید قاسمی سایه نه افگنده و محبتش را با دوستان ومردمش تحت تاثیر خود خواهی وخود پرستی قرار نداده است.

خداوند اورا عمردراز وسعادت بیشتر نصیب کند. موجودیت او درجمع هنرمندان مخصوصاً دردیارغربت غنیمت بزرگ است.

 

    

«»«»«»«»«»«»

 

 

 

 


 

ادبی ـ هنری

 

صفحهء اول